Det kunne ikke vare ...

og da tenker jeg selvsagt på hvor flink jeg var til ikke å kjøpe bøker i juni. Kun to bøker ble kjøpt hele måneden: Den første av Justin Cronin (tidligere kalt Overgangen), og en pocketutgave som inneholdt bok 1 og 2 av Stephen Kings Det mørke tårn -serie. Jeg tenkte at dette var et resultat til etterfølgelse, men det ble bare med tanken.

I juli har jeg igjen gått litt over styr, forhåpentligvis har jeg handlet fra meg på en stund. Jeg forsto at jeg ville komme til å leve farlig når jeg skulle tilbake til Norli igjen etter ferien, ikke minst fordi Ann Helen blogget om at butikken hadde "3 for 2" tilbud på engelsk pocket. Jeg gikk på en smell slik jeg regnet med. Tre bøker fant veien hjem til meg den dagen:

Som om ikke det var nok, måtte jeg ha med meg denne hjem også:
Jeg er utrolig lett å overtale når noe plutselig begynner å selge veldig godt, da må jeg jo finne ut hva ligger bak.

En annen ting som overtaler meg lett er dokumentarer. Den siste uken har jeg vært i klassikermodus og sett dokumentarer om Brontë - søstrene og George Elliot. Det førte til disse innkjøpene:
Til mitt forsvar så var det veldig mange av disse bøkene som ikke kostet mer enn 18,91 norske kroner. Wordsworth Classics koster nemlig 1,99 engelske pund per stykk, og det er rasende billig. Sånn sett har min lille handlemani ikke gjort så stort innhogg i lommeboken. Nå gjelder det bare å sørge for at bøkene ikke lider for lenge alene i bokhyllen før jeg tar dem frem. Jeg har et veldig stort ønske om å lese mere klassikere, og med en litt større lesebunke kan det hende jeg klarer å ta meg sammen på det punktet. Forhåpentligvis har bokshopper - genet mitt også fått sitt på en stund, slik at jeg klarer å stagge manien min den neste måneden.

Hva med deg? Har du handlet bøker i sommer?

Labels: , , , , , , , , , , ,