Bokelskerinnen intervjuer forfattere

Jeg skal innføre en ny spalte på bloggen min kalt "Bokelskerinnen Intervjuer". I denne spalten kommer jeg til å snakke med forfattere jeg synes fortjener litt ekstra oppmerksomhet. Det kan være forfattere som har skrevet bøker jeg mener er gode, som har et spennende forfatterskap, som snart kommer ut med en ny bok eller som rett og slett har noe interessant å komme med. Ett annet hovedpoeng er å snakke med forfattere som ikke nødvendigvis får så mye oppmerksomhet av norsk presse, for eksempel av den enkle grunn at bøkene deres ikke er oversatt til norsk.

Jeg kommer i all hovedsak til å poste intervjuer foretatt på engelsk nettopp på engelsk, men dersom det er et ønske om det kan jeg selvsagt oversette dem til norsk.

Første forfatter ut er Lawrence Hill, som har skrevet den gripende og flotte romanen "Noen kjenner mitt navn", som fikk terningkast 5 her på bloggen. Han kan du lese intervju med her på bloggen i morgen, fredag,

Labels: , ,