Forberedelse mot Bokbloggerprisen 2013

Det er bare tre måneder igjen til 2013 er ferdig. Tre måneder igjen å lese på, og til å finne ut hvilke bøker jeg skal nominere til Bokbloggerprisen 2013. Jeg har lest noe norsk i år, men bør fortsatt få lest endel slik at jeg har mange titler å velge mellom. Så langt i år har jeg lest disse norske bøkene:

Kategorien Årets roman:

Thomas Enger: Blodtåke 
Har ikke rukket å blogge om denne
Karin Fossum: Carmen Zita og døden
Har ikke rukket å blogge om denne
Asle Skredderberget: Smertehimmel
Jo Nesbø: Politi
Har ikke rukket å blogge om denne
Gard Sveen: Den siste pilegrimen
Kari Nygård: Reisen til Bella Coola
Lars Mæhle: Den mørke porten
Gry Hovdenak Strøm: Ordsamleren
Tonje Tornes: Hulder
Har ikke rukket å blogge om denne enda
Samuel Bjørk: Det henger en engel alene i skogen
Hilde Østby: Leksikon om Lengsel
Har ikke rukket å blogge om denne enda
Linn Strømsborg: Furuset
Har ikke rukket å blogge om denne enda
Kategorien Åpen klasse:

Kristine Weber: Sunn og sterk med protein
Har ikke rukket å blogge om denne
Carina Hultin Dahlman: Juicy
Irina Lee: Shoppingfri

For øyeblikket leser jeg disse:

Margit Walsø: Dronningens løfte
Frank Rossavik: En god story
Siri Pettersen: Odinsbarn

I tillegg er det mange norske bøker jeg har lyst til å lese fremover, blant annet disse: 

Sidsel Dalen: 21 dager

Eystein Hanssen: Åtseldyr

Knut Lindh: Blindebukk
Anne Viken: Elise og mysteriet på hesteklinikken

Karine Nyborg: Jeg er ikke redd for mørket

Benedicte Meyer Kronenberg: Hvis noen ser meg nå

Nicolai Houm: De håpefulle

Asle Skredderberget: Hegnar, Outsider på innsiden

Agate Øksendal Kaupang: Å holde pusten

Sonja Holterman: Frostgraven

Frode Eie Larsen: Jordtårer
Tina Trovik: Samuel Sekel, Fanget i Pompeii

Hvem jeg kommer til å nominere av bøkene jeg alt har lest, aner jeg ikke enda. Jeg har noen favoritter, men i og med at det er så mange av høstens bøker jeg ikke har lest enda, avventer jeg listen. Bøkene jeg har lyst til å lese, er også en tentativ liste. Jeg vet ikke hvor mange jeg får tid til. Sikkert er det i hvert fall at det blir fullt fokus på norsk litteratur fremover. Tips meg gjerne om det er norske bøker fra i år du mener jeg absolutt bør lese. Jeg vil svært gjerne ha forslag, enten i kommentarfeltet eller på epost. 

Har du lyst på flere norske boktips, har andre bokbloggere også laget lister over bøker de har lest hittil i år:
Rose Marie
Isabella
Geir
Beathe
Tine
Elida
Julie
Elisabeth
Silje - Så rart
Silje - Siljes Skriblerier


Labels: , , , ,