Mars måned står i krimmens tegn

I morgen er det 1. mars, og da starter jeg opp med krim- og spenningsuker på bloggen. Her vil du kunne finne mange boktips til bøker som egner seg som lektyre i påsken. Krim er en sjanger som står mitt hjerte veldig nær, og det er en av grunnene til at jeg vil vie en hel måned til denne sjangeren på bloggen. Det kan hende jeg putter inn noen bokanmeldelser av andre bøker innimellom, men i all hovedsak er det krim og spenning det skal dreie seg om.

I fjor, da jeg kjørte samme tema, valgte jeg å fokusere hovedsaklig på intervjuer med aktuelle forfattere. Det blir intervjuer i år også, jeg har snakket med både norske og internasjonale forfattere som er aktuelle med bøker. Det første intervjuet kommer allerede i morgen. Nytt av året er at jeg også kommer til å legge ut anmeldelser av bøker og annet relatert til denne sjangeren. Dessuten skal jeg en tur på krimfestivalen i Oslo, så du kan nok vente deg noen innlegg derfra også.

Foto: istockphoto.com
Jeg håper også dere andre bokbloggere har lyst til å bidra med deres krimtips i form av et innlegg på bloggen deres. Det kan være både nye og gamle bøker. Jeg legger ut et innlegg mandag 18. mars med tittelen Bokbloggernes krimtips med en linkefunksjon slik at dere kan linke opp deres innlegg der. Dere kan publisere før eller etter dette, det bestemmer dere selv. Tanken er at lesere skal kunne hoppe fra blogg til blogg, og finne spennende lesetips.

Ønsker dere alle en god lesemåned i krimmens tegn!































Labels: , , , ,