Mammut og musikal

I dag har jeg kombinert to av mine største interesser: bøker og musikaler. Ikke en dårlig dag med andre ord. Det startet med mammut. Jeg møtte Rose Marie fra Rose Maries litteratur-og filmblogg, og sammen gikk vi innom Norli i Universitetsgaten for å sjekke ut mammutsalget. Det var høye bokstabler, og det var tidsvis lange køer ved kassene. Det var masse fristende, så jeg følte meg eksepsjonelt flink som bare hentet mammutbøkene jeg hadde bestilt og ikke tok med meg noe annet! Kryss i taket for det, det er aller første gang. Jeg er forøvrig sitert med mammut-tips i denne artikkelen fra NRK. Det finner du også mammut-tipsene til Lise aka Knirk, og Jannicke fra Jeg Leser.

Bøkene som ble med meg hjem var disse:

Etter endt mammuthandling var det tid for å møte Silje fra Sijes skriblerier og se på Les Miserables på Gimle kino,

og for en film! Jeg storkoste meg og gråt bøttevis underveis. Jeg skal skrive et eget innlegg om Les Miserables senere, når jeg får fordøyd inntrykkene. Les Miserables har alltid stått hjertet mitt veldig nær. Det er min absolutte favorittmusikal, og jeg får gåsehud bare jeg hører musikken. Gimle kino var også et flott sted å møte filmversjonen av musikalen for første gang.

Hvis du enda ikke har sett traileren, kan du gjøre det her:




Dagen skal avsluttes med denne krimdebuten som jeg startet på i går. Er allerede godt over 100 sider inn i boken:


Ønsker dere alle sammen en flott uke!

Labels: , , , , , , , , ,