Lesesirkel: The Mysteries of Udolpho

I dag skulle jeg ha blogget om The Mysteries of Udolpho som en del av Lines lesesirkel. Jeg var veldig godt i gang med boken, men den siste tiden har jeg vært sykemeldt og har ikke fått lest så mye, spesielt ikke tung litteratur. Formen min er imidlertid på vei tilbake, og det betyr at jeg kommer til å fortsette med boken i ledige stunder når jeg føler for det.

Så langt opplever jeg starten som noe treg, med svært mye naturskildringer og lite som skjer på det ytre plan. Den kvinnelige hovedrolleinnehaveren portretteres som en svært svak og sart kvinne med stort behov for beskyttelse fra mennene i hennes liv. Det blir nesten litt mye av det. Likevel er jeg ikke frastøtt av boken. Jeg synes den er veldig godt skrevet, og koser meg når jeg leser så jeg skal definitivt lese den ut. Forhåpentligvis klarer jeg det før 2013 ringes inn.

Hvis du vil se andre som har lest/leser boken så klikk deg inn på dette innlegget hos Line.

Labels: , ,