Fremtidige favoritter #28

Fremtidige favoritter er en spalte jeg legger ut hver eneste fredag. Her skriver jeg litt om bøker jeg ønsker meg, bøker jeg gleder meg til å lese, bøker jeg er spent på osv. Du kan også være med. Det eneste du trenger å gjøre er å skrive et innlegg, kalle det "Fremtidige Favoritter" og legge igjen linken til din bloggpost nederst i dette innlegget. Link også gjerne tilbake til denne bloggposten slik at flere som har lyst kan bli med. Du kan velge akkurat de bøkene i den sjangeren du selv ønsker.

Denne måneden skal jeg, i likhet med Isabella, lese flere bøker innenfor spenning - og skrekksjangeren. Jeg har plukket frem både engelske og norske bøker, nye og gamle fra bokhyllene for å få mest mulig variasjon. Les forøvrig denne saken hos Elida om du vil ha tips til gotiske bøker i oktober:

Ariana Franklin: Dødens mesterinne

Spenning i historiske omgivelser er ikke meg i mot. Denne boken kjøpte jeg da den utkom, og det er på tide at jeg leser den nå. Jeg har lest litt rundt på nettet, og det viser seg at forfatteren har skrevet flere bøker med heltinnen Adelia i hovedrollen. Dette er den første.

I middelalderens Cambridge er fire barn brutalt myrdet. Henrik II håper at en nøye utført etterforskning skal avdekke hvem morderen er, og derfor ber han sin fetter, Kongen av Sicilia - hvis undersåtter inkluderer de fremste ekspertene innen legevitenskapen i Europa - om å sende ham sin beste "mester i de dødes kunst", hvilket på den tiden tilsvarte våre patologer. Kongen får tilsendt den italienske legen Adelia – en "kvinnelig mester i de dødes kunst". I et tilbakestående og overtroisk land som England møter Adelia farer overalt. Mens hun undersøker de døde kroppene og langsomt avdekker deres siste skritt, må hun skjule sin virkelige identitet for å unngå beskyldninger om hekseri.

James Herbert:  Haunted
James Herbert står på listen over forfattere jeg ønsker å gjøre meg bedre kjent med. Jeg kjøpte mange av pocketbøkene hans under et salg i en nettbokhandel for en tid tilbake, og begynte på hans debut The Rats. Den var så ekkel at jeg måtte legge den fra meg. Haunted er første bok i hans serie om David Ash, som etterforsker overnaturlige fenomener.



Three nights of terror at the house called Edbrook.Three nights in which David Ash, there to investigate a haunting will be victim of horrifying and maleficent games.Three nights in which he will face the blood-chilling enigma of his own past.Three nights before Edbrook's dreadful secret will be revealed.... And the true nightmare will begin. Remember with Fear.

Ann Radclife: The Mysteries of Udolpho

Denne boken foreslo jeg til Lines lesesirkel, og vi skal blogge om den i november. Den er på over 600 sider, så jeg har allerede begynt for å komme meg i havn til bloggedatoen 25. november.



The Mysteries of Udolpho is the story of orphan Emily St. Aubert, who finds herself separated from the man she loves and confined within the medieval castle of her aunt's new husband, Montoni. Inside the castle, she must cope with an unwanted suitor, Montoni's threats, and the wild imaginings and terrors that threaten to overwhelm her.


Libba Bray: The Diviners
Denne har jeg akkurat startet på, og jeg storkoser meg. Vi befinner oss i 1920-tallets USA og det er Ouija-brett, klarsynthet, onde ånder og mysterier. 





Evie O'Neill has been exiled from her boring old hometown and shipped off to the bustling streets of New York City--and she is pos-i-toot-ly thrilled. New York is the city of speakeasies, shopping, and movie palaces! Soon enough, Evie is running with glamorous Ziegfield girls and rakish pickpockets. The only catch is Evie has to live with her Uncle Will, curator of The Museum of American Folklore, Superstition, and the Occult--also known as "The Museum of the Creepy Crawlies." When a rash of occult-based murders comes to light, Evie and her uncle are right in the thick of the investigation. And through it all, Evie has a secret: a mysterious power that could help catch the killer--if he doesn't catch her first.




Hvis du vil være med på Fremtidige Favoritter, legger du inn link til innlegget ditt her:


Mister Linky's Magical Widgets -- Auto-Linky widget will appear right here!
This preview will disappear when the widget is displayed on your site.
For best results, use HTML mode to edit this section of the post.


Labels: , , , , , , , , , , ,