Fremtidige favoritter #17 - Klassikerversjonen

Fremtidige favoritter er en spalte jeg legger ut hver eneste fredag. Her skriver jeg litt om bøker jeg ønsker meg, bøker jeg gleder meg til å lese, bøker jeg er spent på osv. Du kan også være med. Det eneste du trenger å gjøre er å skrive et innlegg, kalle det "Fremtidige Favoritter" og legge igjen linken til din bloggpost nederst i dette innlegget. Link også gjerne tilbake til denne bloggposten slik at flere som har lyst kan bli med.

Denne uken har jeg valgt å fokusere på noen av klassikerne jeg gleder meg til å lese:

Ann Radcliffe: The Mysteries of Udolpho


Jeg har ikke vært spesielt flink på lesesirkelen til Line i år, men dette var tross alt en av bøkene jeg var med og stemme frem så jeg vil gjerne få lest den. Bloggdato er 25. november så det skulle være nok av tid foreløpig.


With The Mysteries of Udolpho, Ann Radcliffe raised the Gothic romance to a new level and inspired a long line of imitators. Portraying her heroine's inner life, creating a thick atmosphere of fear, and providing a gripping plot that continues to thrill readers today, The Mysteries of Udolpho is the story of orphan Emily St. Aubert, who finds herself separated from the man she loves and confined within the medieval castle of her aunt's new husband, Montoni. Inside the castle, she must cope with an unwanted suitor, Montoni's threats, and the wild imaginings and terrors that threaten to overwhelm her.


Charles Dickens: Bleak House



Jeg vil gjerne lese minst én roman av Dickens i år, og siden Aschehoug nyutgir denne i august står den på ønskelisten.
Dette er en klassiker om tre unge mennesker som møtes for første gang hos lordkansleren i Chancery overrett. De er de siste ofre i rettssaken mellom Jarndyce og Jarndyce, en sak som har pågått i årevis, og som er i ferd med å knuse de involverte økonomisk, mentalt og moralsk.

Anne Brontë: The Tenant of Wildfell Hall

Denne har stått på leselisten min lenge. Akkurat nå leser jeg Agnes Grey av samme forfatter, og koser meg med den.




Gilbert Markham is deeply intrigued by Helen Graham, a beautiful and secretive young woman who has moved into nearby Wildfell Hall with her young son. He is quick to offer Helen his friendship, but when her reclusive behavior becomes the subject of local gossip and speculation, Gilbert begins to wonder whether his trust in her has been misplaced. It is only when she allows Gilbert to read her diary that the truth is revealed and the shocking details of the disastrous marriage she has left behind emerge...Told with great immediacy, combined with wit and irony, "The Tenant of Wildfell Hall" is a powerfully involving read.


Henry James: The Turn of the Screw and the Aspern Papers



Jeg har hatt lyst til å lese denne lenge, ikke minst siden The Turn of the Screw er veldig mye brukt som inspirasjon for mange filmer og bøker. 


In these two chilling stories, Henry James shows himself to be a master of haunting atmosphere and unbearable tension. The Turn of the Screw tells of a young governess sent to a country home to take charge of two orphans, Miles and Flora. Unsettled by a sense of intense evil within the house, she soon becomes obsessed with the belief that malevolent forces are stalking the children in her care. Obsession of a more worldly variety lies at the heart of The Aspern Papers, the tale of a literary historian determined to get his hands on some letters written by a great poet-and prepared to use trickery and deception to achieve his aims.

Hvilke bøker gleder du deg til å lese? Lag gjerne et eget innlegg og link det opp i Mr.Linky under her:  
Mister Linky's Magical Widgets -- Easy-Linky widget will appear right here!
This preview will disappear when the widget is displayed on your site.
For best results, use HTML mode to edit this section of the post.

Labels: , , , , , , , , ,