Hovedrollene i Beautiful Creatures - filmatiseringen er offentliggjort

Det har lenge vært kjent at Beautiful Creatures, den første boken i en serie skrevet av Kami Garcia og Margaret Stohl skal bli film. Nå er det også offentliggjort hvem om skal spille hovedrollene:

Ethan Wate: Jack O'Connell
Lånt fra BeautifulCreaturesAuthors.com
Jack er kjent fra tv - serier som the Runaway og Skins, og har også spilt i flere filmer.

Lena Duchannes: Alice Englert
Lånt fra BeautifulCreatursAuthors.com

Alice er et ganske nytt fjes i filmverdenen og rollen som Lena må nok sies å være hennes største.


Fans av bokserien har hatt filmskuespiller Liam Hemsworth (the Last Song) som en het kandidat for rollen som Ethan. Selv synes jeg O'Connell virker som et godt valg ut fra hvordan jeg har sett for meg Ethans utseende. Alice må jeg bruke litt tid på å venne meg til. Emma Thompson og Viola Davis skal også ha roller i filmen.

Det er Alcon Entertainment som skal finansiere og produsere filmen, og denne vil gis ut via Warner Bros. Tanken er å gjøre Beautiful Creatures til en god merkevare for filmselskapet.

Richard LaGravenese, som blant annet har skrevet manus til filmene The Bridges of Madison County, the Fisher King og Vann til elefantene, skal skrive manus og regissere. Filminnspillingen starter i april i år.

Labels: , , ,