Flere anmeldelser samlet

Jeg har fullført endel bøker i løpet av høsten, som jeg ikke har fått skrevet om på bloggen. Noen av dem kommer til å få egne innlegg, mens de andre samler jeg opp i denne posten.


Jeg hadde store problemer med å legge fra meg Die for me av Amy Plum. Fra første kapittel ble jeg sugd inn i handlingen, og kom ikke ut før jeg var ferdig. Boken hadde en original historie, og det var forfriskende å lese noe fra Paris.



Den glemte hagen av Kate Morton var veldig mye bedre enn forgjengeren. Sidene ble vendt i stor fart, og jeg koste meg. En flott leseopplevelse. Jeg ser frem til den dagen jeg skal ta frem The Distant Hours av samme forfatter. 
 


Jeg likte veldig godt den første boken i denne trilogien, Shiver, og Linger er også en god bok. Maggie Stiefvater er en av de flinkeste YA - forfatterne når det kommer til å veve vakre setninger. Jeg merker alltid av opptil flere sitater i hennes bøker. Boken hadde ikke den samme intensiteten og nerven som den første, men likevel var dette en god lesestund.







Boken nummer 5 i serien The Morganville Vampires, Lord of Misrule, leste jeg ut på en kveld. Her er det flust av action og spenning, og slutten gjør at man har veldig lyst til å fortsette med neste bok med en gang. Jeg er glad jeg har flere bøker igjen i denne serien.





Over de hundre fjell av Reyna Grande skal ha mottatt flere priser, og flere roser denne boken opp i skyene. Jeg var ikke like overbegeistret. Jeg synes den var kjedelig, og boken klarte ikke å engasjere meg trass i det sterke temaet den tar opp.



Jeg var heller ikke veldig begeistret for Arven av Katherine Webb. Jeg opplevde en av hovedkarakterene i boken, Caroline, som ekstremt usympatisk og på bakgrunn av enkelte valg hun tok i boken mens den skred frem, ble jeg enda mindre tilhenger av henne. Webb har også en noe klisjefylt språk om man sammenligner med Kate Morton. Et pluss for en litt overraskende slutt, men det var også det eneste ved boken som engasjerte.


Labels: , , , , , , ,