The Dead Girls Dance av Rachel Caine


I bok nummer 2 i serien om Morganville vampyrene starter vi der hvor bok to sluttet. Shanes far og hans motorsykkelkompiser er kommet til byen, og det fører til en rekke negative hendelser. Det er ingen hemmelighet at vampyrer ikke står høyt i kurs hos Shanes familie, og når en vampyr blir funnet torturert og død, er veien til å utpeke skyldige kort. Clarie Danvers og hennes venner må kjempe en kamp mot klokken for å redde de menneskene de bryr seg om fra vampyrenes vrede.

Jeg synes fortsatt denne serien er mye mer velskrevet enn for eksempel Twilight. Og jeg synes også den fortsatt er original. Det universet Caine har bygget opp er interessant og gir muligheter for mange spennende intriger og hendelser.

Når det er sagt, jeg synes ikke denne boken er like god som forgjengeren. Den bruker for mye tid på det jeg opplever som uinteressante ting. Det blir først ekstra spennende mot slutten. Jeg synes også Michael er en mye mer spennende karakter enn Shane. Hvorfor er det for øvrig slik at Michael er et så vanlig navn å bruke på plagede unge menn i paranormale serier? Jeg peker bare på Michael i Anne Rice sin serie om Mayfair heksene.

The Dead Girls Dance er lettlest underholdning, jeg fordøyde den på cirka et døgn. Men helt til topps når det ikke. Den legger imidlertid ut flere tråder som blir spennende å følge videre i neste bok.

Terningkast: 4 (svak)

Labels: , , , , , ,